Dydaktyczny i Ratowniczy Program Masterski Gród Średniowiecznyw Byczynie

DYDAKTYCZNY I RATOWNICZY PROGRAM MASTERSKI
Didactic and Rescue Precursor Master Team
GRÓD ŚREDNIOWIECZNY W BYCZYNIE


Turnus (dwa turnusy jako 1 wyjazd wakacyjny)
[Kod: DRMB0] w terminie 30.07.2015-20.08.2015

Cena turnusu 1+2 (dwa turnusy jako 1 wyjazd wakacyjny)
2.750 zł brutto (transport indywidualny rodzica)
3.090 zł brutto (transport organizatora: Warszawa, Częstochowa)
3.010 zł brutto (transport organizatora: Katowice)

Liczba uczestników na turnusie
12 uczestników

Rozpoczęcie i zakończenie turnusu
Każdy turnus rozpoczyna się uroczystą kolacją w 1 dniu i kończy się śniadaniem w dniu wyjazdu. Planuje się przyjazd na każdy turnus pomiędzy 13.00 a 15.00 w pierwszym dniu, a wyjazd z turnusu następuje około godziny 9.00-10.00 w dniu ostatnim.

Minimalny wiek uczestników
Na te turnusu przyjmowane są osoby w wieku od 14 do 19 lat.

Opis turnusów
Dydaktyczno-Ratowniczy Program Masterski w Grodzie Średniowiecznym jest programem skierowanym dla młodzieży, która prócz fascynacji przygodami Harry’ego Pottera, książki „Zwiadowcy”, chce pozostać w świecie magii i dodatkowo ukończyć pełny kurs ratownictwa przedmedycznego i nauczyć się zasad prowadzenia zajęć na koloniach, uzyskując pierwsze szlify, aby w przyszłości zostać kadrą wychowawczą na koloniach i obozach. Dzięki połączeniu zabawy w świat magii, ratownictwa i dydaktyki, uczestnicy ukończą międzynarodowy kurs ratownictwa przedmedycznego i szkolenie dla asystentów profesorów magicznych kolonii. Uczestnicy programu bawią się w świat magii, „uzdrawiania” i dydaktyki magicznej przez cały czas trwania turnusu. Turnus rozpoczynamy uroczystą kolacją przy świecach. Przez cały pobyt nasi uczestnicy biorą udział w licznych zajęciach magicznych (jako osoby wspomagające profesorów), pełnym programie ratowniczym i dydaktycznym, imprezach fabularyzowanych, turniejach i grach. Turnus kończy się wręczeniem certyfikatów ukończenia kursu ratownictwa przedmedycznego i certyfikatem ukończenia programu podstaw pedagogiki zabawy.

Fabuła
Uczestnicy bawią się w świat magii i czarodziejstwa, który jest im znany z przygód o Harrym Potterze, ale także z uwzględnieniem świata "Zwiadowców". Szczególnie zwraca się tutaj uwagę na pewne nabyte umiejętności magiczno-praktyczne. Zachowując znane obrzędy naszych kolonii i obozów (Tiara Przydziału, turnieje i inne imprezy ogólne), wprowadzimy naszych uczestników w bardziej niedostępny świat czarodziejstwa, gdzie będziemy wymagać różnych umiejętności takich jak: tropicielstwo, strzelanie z różnej broni średniowiecznej, zaawansowanego zielarstwa itp. (prosimy sprawdzić program turnusu poniżej).

Zakwaterowanie
Uczestnicy turnusu będą zakwaterowani w komnatach "Grodu Średniowiecznego" w Byczynie (pokoje 3-6 osobowe). Każda komnata (pokój) jest wyposażona w łóżka drewniane, szafy i ew. dodatkowe kufry stylizowane. Na każdy segment pokoi (tzw. "gildię" - kilka pokoi, przypada 1 łazienka z prysznicem, WC i umywalką - zazwyczaj na 4 pokoje). Zdjęcia pokoi (komnat) znajdują się poniżej w naszej galerii.

Wyżywienie
W każdym osobodniu zapewnia się 3 główne posiłki tj. śniadania, obiady (2 dania) i kolację oraz deser podawany do obiadu. Do każdego posiłku podawane są napoje zimne lub ciepłe. Uwaga! Nie ma możliwości ustalania specjalnych diet na turnusach w "Grodzie Średniowiecznym" w Byczynie. Na zakończenie turnusu, każdy uczestnik otrzymuje prowiant na drogę powrotną tj. zestaw podróżny (0,5 l wody mineralnej, 3 bułki z serem, owoc, batonik i soczek 200 ml.).

Kilka informacji o obiekcie
Gród Średniowieczny w Byczynie znalazł się w gronie 16-tu nominowanych miejsc w czwartej edycji plebiscytu "Siedem nowych cudów Polski". Akcję organizuje miesięcznik National Geographic Traveler. Jest to niesamowity obiekt, który został zbudowany jako pełna replika grodu średniowiecznego. Dyrektor firmy Precursor MTE "Dyrektor LSM" jest szczególnie związany z tym miejsce, gdyż kilka lat temu miał przyjemność kształcić całą kadrę instruktorów i odtwórców rycerstwa w zakresie pedagogiki i organizacji wypoczynku, a obecnie bardzo ściśle współpracuje z tym obiektem w zakresie edukacji. Każdego roku, w Grodzie Średniowieczny w Byczynie są organizowane turnieje rycerskie, które przyciągają kilka tysięcy widzów. Każdy, kto pokona fosę i przekroczy bramę tego grodu, znajdzie się w świecie magii i średniowiecza. Na nasz Gród Średniowieczny można także głosować na stronie National Geographic.

Program turnusu
Rozpoczęcie turnusu:
  • uroczysta kolacja przy świecach,
  • przydział do domów Szkoły Aurorów (wręczenie szat),
  • sprawdzian umiejętności magicznych i przydział do domów magicznych.
Zakończenie turnusu:
  • uroczysta kolacja przy świecach,
  • wręczenie certyfikatów ukończenia "Gildii Magów" i Szkoły Aurorów,
  • wręczenie innych nagród,
  • prezentacja końcowa "Domów Szkoły Aurorów".
Program edukacyjno-wypoczynkowy
W czasie trwania turnusu nasi uczestnicy (czarodzieje) bawią się w świat magii i czarodziejstwa i świata "Zwiadowców" oraz "Średniowiecznych Ryecerzy". W naszym programie magiczny uwzględniono wiele ciekawych zajęć.

Standardowe umiejętności magiczne:
  • zielarstwo i alchemia magiczna,
  • zaklęcia i klub pojedynków magicznych,
  • zaawansowana szyfrografia i szyfrologia magiczna,
  • nowy język niewymawialny (lormagical language),
  • magic brain (relaksacja i tybetańska sztuka mandaliczna),
  • magia świec (wykonywanie własnych świec woskowych).
Magiczne umiejętności obronne:
  • łucznictwo,
  • walka mieczem (miecz piankowy),
  • walka włócznią (ćwiczenie celności do tarczy),
  • inne umiejętności obronne,
  • szyki piechurów i musztra,
  • fechtunek.
Podstawowe umiejętności magiczne:
  • grafologia (pisanie gęsim piórem i wykonywanie własnego papieru metodą czerpania tradycyjnego),
  • tkactwo średniowieczne,
  • powroźnictwo (wykonywanie własnych pasów),
  • garncarstwo (wykonywanie własnych kociołków magicznych).
Gry i zabawy czarodziejów:
  • Quidditch (gra czarodziejów),
  • Quidditch przez wieki (alternatywna gra średniowieczna),
  • zabawy i gry średniowieczne,
  • bicie monet średniowiecznych,
  • tańce średniowieczne.
Imprezy:
  • zajęcia w "Sali Tortur",
  • "Turniej Trójmagiczny" (z nagrodami),
  • pokaz artylerii średniowiecznej,
  • "Nocny Sprawdzian Umiejętności Magicznych",
  • imprezy wieczorne - tematyczne (każdy wieczór jako zakończenie dnia).Impreza dla odważnych (nie jest obowiązkowa - mimo, że w cenie turnusu jest bezpłatna)
Pogram ratowniczy:
  • resuscytacja krążeniowo-oddechowa osoby dorosłej, dziecka i niemowlęcia,
  • ułożenie poszkodowanego w pozycji bocznej,
  • postępowanie przy urazie kręgosłupa,
  • postepowanie przy zadławieniach,
  • używanie automatycznego defibrylatora,
  • tamowanie krwotoków,
  • opatrywanie ran,
  • usztywnianie złamań i zwichnięć,
  • oszacowanie obrażeń.
Program dydaktyczny:
  • organizacja zajęć magicznych,
  • bezpieczeństwo i opieka nad uczestnikami,
  • podstawy pedagogiki i psychologii,
  • bezpieczeństwo nad uczestnikami,
  • podstawy prawne organizacji wypoczynku,
  • rozwiązywanie problemów (negocjacje i mediacje rówieśnicze),
  • gry i symulacje psychologiczno-pedagogiczne.
Uwaga ! W ramach turnusu istnieje możliwość spędzenia ok. 16-18 godzin w namiocie rycerskim, w tzw. "Czarnym Lesie", gdzie wg. legendy została w XVI w stracona czarownica. Uczestnicy mogą być zakwaterowani w replice namiotu rycerskiego i rozpoczynają swoją przygodę ok. godz. 15.00 (po obiedzie). Uczestnicy otrzymują prowiant, który umożliwia im przygotowanie kolacji na ognisku (w kotle). Dodatkowo otrzymują prowiant na śniadanie. Wszystko odbywa się pod nadzorem kwalifikowanych opiekunów i instruktorów. W tym czasie zapewniamy wiele atrakcji. Nie ma obowiązku uczestniczenia w tej atrakcji turnusu. Uczestnicy mogą w ten sposób sprawdzić swoje nabyte umiejętności w zakresie tropienia, przeżycia w lesie, gotowania, pracy w grupie, itp.

Pakiet uczestnika
Każdy uczestnik turnusu otrzymuje:
  • szatę w kolorze ciemnego brązu,
  • herb gildii (domu czarodziejów),
  • śpiewnik,materiały drukowane do wybranych zajęć,
  • dostęp do platformy internetowej ze zdjęciami i filmami z turnusu (po zakończeniu ostatniego turnusu akcji letniej),
  • koszulkę turnusu w kolorze brązowym i nadrukiem turnusu,
  • materiały drukowane do wybranych zajęć,
  • zestaw środków opatrunkowych do zajęć,
  • certyfikat o ukończeniu międzynarodowego kursu pierwszej pomocy (po zdanym egzaminie) lub ukończenia szkolenia (bez zdania egzaminu),
  • certyfikat o ukończeniu szkolenia asystenckiego.
Uwaga! Osoby pełnoletnie otrzymują państowe zaświadczenie o ukończeniu kursu wychowawców wypoczynku - wydane przez Instytut Doskonalenia Nauczycieli "PRECURSOR".

Transport
Transport jest organizowany jako autokarowy lub jako autokarowo-kolejowy. Pełna i ostateczna informacja transportowa jest publikowana w tym miejscu na 14 dni przed rozpoczęciem turnusu.

Organizator turystyki
Organizatorem turnusu jest firma PRECURSOR Mordern Tourism Education, której dyrektor jest autorem wypoczynku dla fanów Harry'ego Pottera w Polsce. PRECORSOR MTE jest firmą wpisaną do rejestru organizatorów turystyki pod numerem 736. Dyrektor PRECURSOR MTE od 2002 roku rozpoczął realizację autorskiego projektu pod nazwą Letnia Szkoła Magii, i do dnia dzisiejszego nasza firma organizuje kolonie, obozy tematyczne oraz wakacyjne programy edukacyjne dla dzieci i młodzieży, które chcą uczestniczyć w ciekawych formach wypoczynku.
Nasze turnusy są organizowane z pasją. Głównym naszym celem jest zabawa, edukacja i niesamowite pozytywne doświadczenia dla naszych uczestników. Stosujemy zasadę braku tolerancji dla jakichkolwiek objawów przemocy. Oznacza to, że nie tolerujemy jakichkolwiek zachowań agresywnych i niewłaściwego zachowania. Prócz zapewnienia naszym uczestnikom fantastycznej zabawy i udziału w ciekawych zajęciach zwracamy także szczególną uwagę na bezpieczeństwo życia i zdrowia naszych uczestników.

Kontakt z organizatorem - godziny pracy
Pracujemy od poniedziałku do czwartku w godz. 1000 - 1600

Telefon i e-mail
32 415 07 97
e-mail kontakt@magiczniludzie.pl

Adres organizatora i uprawnienia
PRECURSOR Modern Tourism Education 47-400 Racibórz, ul. Wojska Polskiego 2/1
Organizator turystyki jest wpisany do rejestru Marszałka Województwa Śląskiego pod nr 736.

Zasady zapisów i płatności za turnus
Podstawą rezerwacji miejsca na danym turnusie jest podpisanie umowy przez rodzica (prawnego opiekuna) i uprawnionego pracownika organizatora wypoczynku.
Wpłata zaliczki i kwoty głównej Zaliczkę w wysokości 100 zł wpłaca się po otrzymaniu podpisanej umowy. Zaliczkę należy wpłacić nie wcześniej niż 1 marca 2015 roku. Pozostałą wymagalną kwotę za turnusu należy wpłacić na rachunek bankowy organizatora turnusu na 21 dni przed terminem rozpoczęcia turnusu.

Opieka wychowawcza, kierownicza i medyczna
Opiekę wychowawczą nad uczestnikami turnusu spełniają osoby, które posiadają kwalifikacje określone w przepisach Ministra Edukacji Narodowej w tym zakresie. Większość wychowawców turnusów w Zamku Ryn posiada ukończone studia licencjackie, magisterskie. Większość kadry wychowawczej posiada wykształcenie aktorskie. Kierownik turnusu posiada ponad 20 letnie doświadczenie pedagogiczne, ukończone studia magisterskie w zakresie pedagogiki, psychologii, kwalifikacje państwowe dla kierowników kolonii i obozów i inne ukończone studia kwalifikacyjne dla nauczycieli.
Opiekę medyczną na turnusach zapewnia kwalifikowany ratownik - zgodnie z przepisami art. 13, ust. 1-3 ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym oraz minimum 1 instruktor ratownictwa przedmedycznego. Jednocześnie każdy wychowawca posiada ukończone międzynarodowe szkolenie w zakresie ratownictwa przedmedycznego.

Rejestracja turnusów
Każdy turnus, zgodnie z przepisami Ministra Edukacji Narodowej jest zgłaszany na 21 dni przed jego rozpoczęciem do właściwej Delegatury Kuratorium Oświaty. W naszym przypadku będzie to Delegatura Kuratorium Oświaty w Rybniku. Wpis do ewidencji wypoczynku jest publikowany na naszej stronie internetowej.

Przygotowanie uczestnika do turnusu
Każdy uczestnik zabiera obowiązkowo dwa twarde kartony w formacie A4 (tektura), aby wykonać niesamowicie magiczny zeszyt. Prosimy, aby każdy uczestnik zabrał z sobą różne ścinki materiałów lub stare tkaniny (ubrania), które można pociąć i wykorzystać do aktywności twórczej. Dodatkowo należy zabrać przybornik do szycia (igły i nici).

Ważne informacje dla rodzica i uczestnika
Nasze kolonie i obozy są przeznaczone dla dzieci i młodzieży, którzy są fanami literatury magicznej z serii „Harry Potter”, „Zwiadowcy”, „Władca Pierścieni” oraz filmów o tematyce magicznej.

Zapisy na turnusy i druki do pobrania
Pobierz umowę, regulamin wypoczynku i ogólne warunki udziału. Dwa egzemplarze umowy wyślij (po wypełnieniu i podpisaniu) do biura rezerwacji wypoczynku w Raciborzu.

Pliki do pobrania

Formularz kontaktowy

Preferowana forma kontaktu:


magiczni ludzie
Polecają
lg